måndag 20 maj 2013

micro machines star wars playsets

I paketet där jag råkade få en gigantisk Millennium Falcon så var det följande objekt jag egentligen hade köpt. Det var på ebay som jag skrev tidigare jag knep dom här till ett väldigt underpris. Delarna är från Micro Machines och är producerade 1996 av Galoob (numera ägt av Hasbro).
när jag var liten kommer jag ihåg liknande Micro Machines playsets fast dom var för bilar, det dom har gemensamt var att dom såg ut som ett vanligt objekt man har i hemmet. I mitt fall kommer jag ihåg en Pepsi burk man fällde ut och inuti var det en miniatyr stad.
Nog om mina gamla dammiga minnen och låt oss fokusera på det jag har framför mig. Det är fem stycken huvuden, en micro binocular, Darth Vaders lightsaber och Millennium Falcon. Medföljde gjorde också Daghoba, Endor, Cloud City och nån till jag inte kan identifiera men ingen av dessa är kompletta så ska kolla igenom en påse med delar och se om jag har fel.
Ingen av playsetsen innehöll några figurer, eftersom jag köpte dom för prydnad är det ingen större fara just nu, vill väl i framtiden göra dom komplett.

Kvalitén på allt är riktigt nice och bra detaljer, Boba Fett huvudet är det enda som har problem med att låsa fast allt men rör man den inte så är det lugnt. Plasten är stabil som på dom flesta högkvalitets figurer och passformen tillsammans med design är i härlig symbios. Färgerna är klockrena och följer förebilderna väldigt bra, samma sak med skulpteringen. Luke Skywalker ger mig dock mardrömmar med hans döda ögon som stirrar in i min själ..

Nu tänker ni, nog med prat och visa bilderna!! 


Först ut är Boba Fett som vecklas ut till Cloud City.
 

Sedan har vi en Imperial Tie-Fighter Pilot som vecklas ut till Star Fleet Academy.

Raskt vidare till Imperial Guard, Vaders Lightsaber och Micro Binoculars som vecklas ut till Second Death Star, Death Star Trench och Yavin Moon Base respektive.






Näst sista ropet är Luke Skywalker och Imperial Stormtrooper som blir till Death Star inkl trash compactor och Hoth Rebel Base.


Sist ut är Millennium Falcon. Den öppnar upp till insidan av Millennium Falcon samt någon typ av hangar.





Avslutar med en samlingsbild på allt.


//D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar