fredag 24 maj 2013

Jango Fett Slave I

Slave 1, ett skepp som sprider skräck i en galax långt långt borta, näst efter Millennium Falcon så är det här skeppet med stort S. Det är snabbt, våldsamt och ombord finns galaxens farligaste bounty hunter... och hans pappa. Nog för att det här inte är Bobas version så är det samma skepp, dock utan hans egna uppgraderingar. Jag har alltid velat ha en modell av Slave 1 sedan jag såg orginal trilogin, men efter att jag sett Episode 2 (blasphemy!!!) och såg när han jagade Obi-Wan genom asteroid fältet och verkligen pulvriserade allt i sin väg så var det ett måste att jag skulle äga en sådan.

Den senaste versionen av Slave 1 från Hasbro. Den kommer i delar, själva skeppet i en och cockpiten i en del som lätt klickas ihop. Inuti passar en Star Wars 3,75" gubbe. Plasten är känns robust men väldigt ihålig, då det i princip bara är ett skal. Den kommer målad i bra och distinkta färger och detaljerna är riktigt bra, baksidan av skeppet vid motorerna är bara grå vilket drar ner helhetsintrycket lite men eftersom jag har tänkt hänga den på väggen så tänker jag inte så mycket på det. Den är inte lika detaljrik eller patinerad i målningen som några av dom lite dyrare versionerna dock, men jag väljer att se det som att den är nymålad.
Vingarna går att rotera och har ett styrstag som rör sig oberoende av vingen och ger ett väldigt bra helhetsintryck tillsammans med glaset till cockpiten som man kan tippa fram för att nå insidan.








Den något omålade baksidan.


För det otroligt låga priset är det absolut något jag rekommenderar om man vill ha ett Firespray-class skepp som ser grymt bra ut.

//D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar