lördag 4 maj 2013

May the 4th be with you

Internationella Star Wars dagen! Firade genom att följa med min kära sambo på loppis idag. Först stötte jag på Krille som skriver kryokinesi bloggen och sedan som att fröken fortuna log mot mig så hittar jag en Clone Trooper Electronic helmet för ynka 200. Har jagat den i Sverige till bra pris och jag hittar den i min egen bakgård, dom går på runt 80-90 dollar från USA.

Kvaliteten i plasten är vad man kan förvänta sig av en hjälm designad för barnlek, storleken är dock 1:1 så den passar även min melonskalle. Utseendemässigt är den riktigt bra och kommer vara perfekt på hyllan, den har en klar vit färg och minimalt med skavanker. Knapparna på sidan av hjälmen är för att spela upp lite ljud som dom säger i serien, den vertikala knappen är dock för att aktivera micen i hjälmen så man sänder ut sin egen röst, något distorted med väldigt tydliga radio klick. Jag ska nu jaga ikapp Vader och Boba Fett hjälmarna ur samma serie. En mjukstart innan replikorna ska införskaffas ser jag det som.







Ikväll blir det Return of the Jedi efter Hockey VM matchen och ska beställa efter några figurer jag suktat efter ett tag, en bra kväll med andra ord!

//D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar