tisdag 7 maj 2013

2st Greatest Battle Packs

Fick hem 2st paket från Greatest Battles Pack. Marvel leksaker från Hasbro där det följer med två stycken gubbar som har haft en ikonisk strid i en serietidning, med följer även det numret i paketet. Idén är extremt bra och jag ser gärna fler sådana här, en good guy och en bad guy, och en tidning som förklarar varför dom fightas. Shut up and take my money!


Första paketet är dom i mitt tycke dom bästa rivalerna, Hulken och Wolverine. Tror ni mig inte ber jag er läsa Ultimate X-Men där Wolverine slåss mot Hulken. Kvaliteten på modellerna är riktigt bra. Hulken är, förutom torson, annan ljutform än min World War Hulk. Färgen är även lite grönare och mer lik tidiga serietidningsfärgen. Ansiktet är väldigt bra skulpterat och han ser verkligen förbannad ut. Wolverine är betydligt mindre än Hulken, mindre än den "vanliga" längden också vilket bara är bra då han ska vara kort. Han har sin old school uniform från Hulk #181 och den är väldigt trogen serien.


Andra paketet är Iron Man vs Thor från Thor #3. Den här fighten fick en version i Avengers filmen som kom förra året som var väldigt bra. Modellerna är väldigt bra, iaf Iron Man. Han är mindre än Thor vilket ser bra ut, han är fint skulpterad och har bra färger. Thors modell är riktigt bra, förutom ansiktet, det är inte bra alls. Han har väldigt mycket asiatiska drag i ansiktet vilket förbluffar mig då han är en nordisk gud, ser inte ut som någon inkarnation i tidningarna. Annars är modellen riktigt bra med rika färger och bra artikulation. 

Kan även meddela att jag idag beställde hem första delen i ett projekt jag ska ta för mig så håll utkik.

//D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar