tisdag 30 april 2013

Star Wars the Clone Wars

Såg just klart sista avsnittet av den 3d animerade serien The Clone Wars som visats på Cartoon Network men lades ned tyvärr när Disney köpte Lucas Film. Den utspelar sig under klonkriget, mellan episod 2 och 3. Den har haft sina ups and downs men är mestadels väldigt väldigt bra. Mellan säsong tre och fyra så uppgraderade dom grafiken i serien vilket gav dom mer högupplösta modeller och det blev väldigt mycket bättre kvalitet i historieberättandet. Dom förklarade det genom att föra historien några år in i framtiden, så karaktärerna är lite äldre, det märks speciellt på Ashoka Tano som går från barn till tonåring.




I sin jakt på bra avsnitt har dom tämjt lite på loren och inte alltid för det bättre, men om man kan bortse att Mandalore planeten helt plötsligt är pacifister trots tusentals år av krigföring och annat konstigt är den väldigt bra. Dom har dock utökat loren med bra saker tex Asajj Ventress och bounty huntern Cad Bane.

Animationerna är ruggigt bra speciellt i sista säsongen, lightsaber striderna är ruggigt bra på sina ställen. Domanvänder mo-cap teknik för att få realistiska rörelser och det märks speciellt efter uppgraderingen av serien, allt flyter lite bättre. Rös skådespeleriet är rent ut sagt skitbra, önskar att Matt Lanter som gör rösten till Anakin skulle spelat honom i filmerna också då Hayden Christensen var horribel. Det säger en del då en röst kan förmedla mer känslor än den stelbenta tråkmånsen i filmerna.




Jag rekommenderar serien starkt, för alla Star Wars fans är det ett måste, man kan hoppa över dom två tre avsnitt som handlar om Jar-Jar och c3p0, dom är usla bortom ord.

3 kommentarer:

  1. Håller med om Clone Wars, Dan. Det är mycket i den serien som är bättre gjort än i prequel-trilogin. T ex karaktärer med lite djup och berättelser som ställer svårare frågor än filmerna nånsin gjorde. Mina favoritavsnitt är den mini-arc förra säsongen som kretsar runt en pluton Clone-troopers. Rena krigsfilmen.

    Jag kan förresten inte se de två sista bilderna i inlägget. Jag kollar i Chrome.
    /Daniel

    SvaraRadera
  2. Jag håller med, clone troopers överlag har hanterats väldigt bra. Ska fixa bilderna idag.
    /D

    SvaraRadera
  3. Jag har bara sett de första säsongerna som även gjordes av Genndy Tartakovsky. Han skapade en av mina favioritanimerade serier "Samurai Jack" som jag varmt rekommenderar.

    Trots att jag inte sett så mycket av CW så gillar jag den skarpt. Den är oftast bättre än SW I-III. Skall bara få tid att se ikapp mig. Skulle fan vara guld om den kom på Netflix.

    SvaraRadera