lördag 20 april 2013

Marvel / Disney / Lucasarts



Tänkte nämna några rader om min syn på att Disney köpte Lucasfilms, och nu äger Star Wars. Jag som många andra tänkte först vad fan... Teknad Star Wars? Men sen kom jag på som alla andra gjorde, att Disney spottat ur sig utmärkta filmer från Marvel universumet och blev genast positiv. Jag vet, inga revolutionerande åsikter.

Framtiden för Star Wars filmerna fick en väldigt mycket ljusare framtid, tyvärr bestämde sig Disney att Lucasarts gjort sitt i spel branschen och lades ned. Synd på en sådan klassisk spel studio, en ljusglimt är att Disney kommer göra Star Wars spel på licens. Det är både på gott och ont, i värsta fall blir lika dåligt som alla andra film spel (Iron Man spelen tex). På den andra sidan skalan kan vi få stora spel studier som jagar en ny IP att tackla. Det stänger några dörrar men öppnar förhoppningsvis andra.

Filmerna då, det är redan klart med en ny trilogi i regi av JJ Abrams. Dom kommer släppas med två tre års mellanrum och där i mellan kommer det släppas andra filmer och det är här mitt fokus hamnade. Jag drömmer om en filmatisering av Han Solo trilogin, Bounty Hunter Wars eller varför inte the New Rebellion. Med tanke på hur väl Disney förvaltade Marvel och lyssnade på input från fans så ser jag inget annat än väldigt många bra filmer, sen att nördarnas gud Joss Whedon öppnat för att efter Avengers 2 tackla Star Wars om han får chansen gör att jag fnittrar som en skolflicka, hihi å Disney ni skämmer bort mig hihi!


//Dan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar