söndag 28 april 2013

Clone Wars Leksaker

Fick hem lite nya figurer jag knep på ebay häromdagen och tänkte lägga upp dom här, dom är alla från Star Wars The Clone Wars serien. Alla modeller har imponerat väldigt mycket, dom utstrålar väldigt hög kvalitet i plast och modellering.

Mace Windu och Plo Koon. Båda figurerna är bra skulpterade och ser ut som sina motsvarigheter i tv-serien. Jag gillar att dom har gjort olika kroppar och inte bara bytt ut huvudena. Händerna är modellerade bra och håller deras vapen mycket bra. Det följde med en huva till Plo Koon men den var så ful så den tog jag av.

Darth Maul. Den här modellen är gjord efter hur Maul ser ut i slutet på Clone Wars, han överlevde alltså att bli kapad på mitten och har byggt ett par robot ben istället. Överkroppen är bra skulpterad och bra målad, underkroppen dock är inte lika nice. Det är bara artikulation i fötterna, annars är benen nästan helt stela, och dom är som bara tjocka svarta plastgrejer med nån grå detalj, riktigt fula på en annan snygg modell.


Savage Opress. Mauls bror och har kanske det löjligaste namnet i hela serien. Däremot så har han den coolaste figuren av alla. Han är mycket större än dom andra modellerna, ett huvud längre än Jedi modellerna och väldigt mycket bredare. Han är målad riktigt bra och har väldigt mycket detaljer som gör att han är min favorit av dom här 4. Huvudet är det som sålde mig, det är detaljerat och visar verkligen en känsla att han är förbannad. Klockren figur, lite synd att han inte kom med lightsaber utan dom där yxgrejerna han hade innan han fick sin lightsaber, dom är inte så roliga.



Det var dagens skörd, jag har lite mer på gång som jag kommer lägga upp här på bloggen när dom trillar in.
//D

4 kommentarer:

  1. Överlevde Darth Maul? WTF? jag kan köpa att Fett överlevde då han bara ramlade ner i Sarlaccen men maul blev faktiskt kapad på mitten och ramlade ner i typ ett bottenlöst chakt. Det känns aningens långsökt. Finns det någon bok story om hur han överlevde.

    SvaraRadera
  2. Inte i bokform vad jag vet, dom förklarade i serien som att hans hatred höll honom vid liv men kostade hans sanitet.. Typ

    SvaraRadera
  3. Själv samlar jag på alla varianter av Klonsoldater. Clone wars serien har gett mig mycket att samla på. Just mauls return tyckte jag också var aningen WTF? men clone wars isäg har för det mesta haft rättså bra storylines.

    Ser fram till dom två fristående storyarks dom ska komma ut med nu efter avslutet av Clone wars serien. Ingen aning om när det blir dock.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hoppas dom avslutar det på ett bra sätt, det är serien värd.
      //D

      Radera