lördag 27 april 2013

Mighty Max

Jag satt och pratade med en kompis igår och blev då påmind om dom gamla leksakerna Mighty Max och fick en våg av nostalgi över mig. Kommer ihåg mitt godzilla huvud så väl. Jag lekte dock inte så mycket med sakerna som var i så mycket som jag bet olika saker med hela leksaken och kollade tandmärken i sand och lera. Hoppas verkligen jag inte var ensam om att tycka det är roligare att leka med leksaker på helt andra sätt än vad leksaken är designad för.


När jag satt och tänkte på Mighty Max kom jag på att det var även en tv-serie och ett tv-spel på Super Nintendo som jag spelade som fan, det var riktigt svårt vad jag kommer ihåg, mer på grund av spelets missar än bra speldesign, men av vad jag kommer ihåg så spelade det ingen roll när man var liten, nu för tiden är man väldigt mycket mer petig. Mighty Max i spelet har nog tvspelshistoriens högsta hopp, minsta lilla knapptryckning skickade Max 200m upp i luften vilket gjorde att det blev väldigt väldigt svårt att spela med någon typ av precision.



//D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar