fredag 26 april 2013

10 filmer att se fram emot om du gillar explosioner, svärd och krutrök Del 2

Här kommer del 2 i min lista över filmer som kommer få nördkörteln att jobba på högvarv.

6. Elysium

District 9 var Neill Blomkamps genombrottsfilm och en väldigt bra sådan. Hans nästa projekt Elysium ser verkligen ut som en Neill Blomkamp film, väldigt mycket dokumentärkänsla och realistiskt filmat. Trailern ser riktigt bra ut och själv gillar jag sci-fi filmer som ser ut att dom skulle kunna utspela sig på riktigt några år in i framtiden. Min favorit Matt Damon gör huvudrollen vilket alltid är ett plus.






7. The World's End

Humorgeniet Simon Pegg är tillbaka med en ny komedi, den här gången om jordens undergång och som vanligt, en pub. Med sig har han sin vapendragare Nick Frost och Martin Freeman. Jag ser inte att den här filmen kan vara annat än briljant.



8. Evil Dead
Remaken på Evil Dead är här. Kultfilmen från 1981 med Sam Raimi bakom spakarna och legenden Bruce Campbell får en remake. Orginalet ville vara en skräckfilm, men på grund av budgeten framstod den som ganska campy såhär i efterhand. Remaken tar tillbaka skräcken och den ser riktigt bra ut.



9. Hobbit
Del två i hobbit trilogin av Peter Jackson med Martin Freeman som Bilbo. Finns inte så mycket mer att säga, jag gillade den första filmen väldigt mycket, både i Super Duper 3D-HD och vanlig HD, bra hantering av källmaterialet och dom scener som är tillagda för utfyllnad känns inte konstiga eller krystade, bortsett från stenjättarna, det var bara konstigt. Ser fram emot att se Mikael Persbrandt gestalta Beorn också, på gott och ont.



10. X-Men Days of Future Past
Nog för att den här kommer ut i 2014 men uppföljaren till den väldigt väldigt bra X-Men First Class tar sig an en av dom mest hyllade X-Men story arcsen i Days of Future Past. Ska bli väldigt intressant att se hur pass väl dom följer källmaterialet och hur dom väljer att gestalta den mörka framtid som ritats upp på papper.



Det var mina top 10 filmer som jag ser fram emot 2013.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar