onsdag 24 april 2013

Marvel - Fear Itself




Jag är just nu halvvägs igenom story-arcen Fear Itself i Marvels universum som publicerades under 2011. Det är en story-arc som sträcker sig över alla deras karaktärer och tidningar. Utan spoilers så återuppstår en asgaardisk gud och fäller ner på jorden 7 hammare liknande Thors men dom är gjorda av ondska, 7 olika karaktärer plockar upp hamrarna och blir hans undersåtar mer eller mindre, och sedan är det upp till dom andra att stoppa dom, main story arcen fokuserar mest på Thor och Captain America men spänner sig över hela Marvel universumet.

Jag har inte läst hela än, men mina första intryck är att den inte är riktigt lika bra som tidigare company-wide crossovers som dom kallas. Jag kommer försöka täcka dom andra också men tex Secret Invasion och Civil War har i mitt tycke varit mycket bättre men eftersom jag inte är klar med hela serien så ska jag inte döma den allt för hårt, dont get me wrong den är fortfarande väldigt bra.

Den är ritad i olika stilar beroende på vilken tidning man läser vilket ger en härlig variation och utrymme för olika tolkningar från artisterna hos Marvel. 
Det jag gillar med crossovers är att man får läsa om karaktärer man sällan läser om tex Hercules, Dracula och Ghost Rider och vill ta reda på mer information och kan lätt grotta ner sig i sådan information, vilket jag älskar att göra. Det är inte alltid en bra sak då jag många gånger in på småtimmarna måste tvinga mig att sluta läsa wiki artiklar om obskyra superskurkar.

Den får efter halva serien 4 av 7 magiska hammare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar