onsdag 3 juli 2013

Lightsaber

För ett tag sedan knep jag en Hasbro replika av Obi-Wans lightsaber från Revenge of the Sith utan elektroniken för en billig peng på ebay.
Min första tanke var att jag bara skulle ha den som prydnad, men efter lite noga funderingar så har jag bestämt mig för att installera en LED lösning och ett blad från www.thecustomsabershop.com.
Jag har beställt alla delarna så dom borde dyka upp om nån vecka eller två. Det enda som jag är skeptisk till att jag måste bygga ett chassi för att hålla elektroniken och bladet på plats samt att jag måste löda en LED på en heatsink utan att förstöra något, ska bli intressant att testa min kunskaper inom det här området. Jag kommer uppdatera med bilder när delarna kommer hem och när jag börjar arbeta.




//D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar