tisdag 25 juni 2013

Tyrian (inte Tyrion)

Tack vare GOG.com (good old games) kan jag äntligen få sätta mig ner och spela ut Tyrian. Ett gammalt PC/DOS spel jag försökte förgäves klara av i min barndom.
Det är ett shoot-em-up spel som du styr med musen. Det jag kommer ihåg var att istället för att plocka upp power-ups så fick man mellan varje bana köpa uppgraderingar och nya skepp och sköldar. Utöver dom väldigt många olika vapen som finns så kan man uppgradera dom så dom får andra egenskaper, skjuter snabbare/bredare och liknande. Jag har alltid gillat spel där man kan uppgradera och skaffa ny utrustning, vilket avspeglar sig i dom spel jag väljer att spela idag.

Grafiken är grym, ljudet är grymt och musiken är underbar. Rekommenderar starkt att ni testar det, det är billigt och ruggigt bra.





//D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar