onsdag 19 juni 2013

Biceps Armor.

Min Jedi armor är på g nu. Jag hittade dessa stuprörsadaptrar på biltema och tänkte använda den för att forma dom andra armor delarna. Men sedan så märkte jag att dom passade perfekt runt min överarm samt att den har en härlig liten klack.
Det jag gjort med dom är att såga ut en båge så man kan böja armen. Jag mätte lite och frihandade där jag tänkte kapa, sedan tog jag dremmeln och sågade. Sedan slipade jag ner kanten så den blev fin helg.
Det som är kvar att göra är att forma dom lite ovalare med värmepistol och fylla dom med lite padding och sedan försöka få dom att stanna i läge på armen. Just nu så hasar dom lätt ner mot armvecket.
Paddingen blir foamcraft sheet som är på väg från staterna.
I veckan ska jag ta tag i bracers och greaves också men måste tillbaka till ritbordet en snabbis innan jag kör igång.




//D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar