fredag 16 augusti 2013

Edge of the Empire Karaktär


Igår träffades vi som ska spela rollspel i Kryokinesis kampanj för att göra våra karaktärer. Jag hade tänkt göra en human men det var några fler som ville köra det så jag valde istället en Rodian, som Greedo ni vet. Yrket jag valde är Explorer med Fringer som fokusering och kommer vara fokuserad på astrogation (navigera i rymden och läsa kartor) och expert på att överleva på främmande platser. Han är okej med en blaster men det är inte min primära funktion. Namnet jag valde är Tox vilket betyder quick-witted som jag tycker passar bra in på honom, han är 1.60 lång och väger runt 55kg. 
Han är som sagt en expert på att överleva på både civiliserade och "vilda" planeter. Han har alltid med sig sin "go-bag" där han har sin utrustning med mat, extra ammo, datapad, kikare. I bältet hänger hans kniv och hans trogna blaster av modellen DE-10 som han ärvde av sin farfar när han var liten.



Han har ett starkt band till sin familj och sin klan hemma på Rodia men hans äventyrslusta tar honom sällan nära sin hemplanet vilket är en av nackdelarna med hans val av liv.
Hans kumpaner är en mänsklig doktor som ser till så att vi kan fortsätta flyga. En pilot med ganska grova rasistiska tankar mot allt som inte är människor. En wookie mekaniker som kan laga det mesta. Och sist men inte minst, en kriminell droid som är våran vapenexpert.

Nu ska vi bara hitta en tid då alla kan spela sen så får vi se vars äventyret tar oss.

//D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar