torsdag 8 augusti 2013

Äventyr Del 2.

... Ragnar satte genast igång att undersöka varningarna på datorn medans Enöga och R4 smög sig ut i skeppet för att undersöka vars den hemska lukten kom ifrån. Dom smyger sig ned till lastutrymmet och efter lite sökande så hittar dom en hemlig lucka i golvet som används för smuggling. Dom öppnar luckan och möts av 6st Wookie skinn, dom är inte garvade och ganska färska och dom stinker värre än själva döden. Dom tar skinnen och kastar ut dom ur airlocken. Medans så lyckas Ragnar få stopp på larmet och kan även översätta varningen i det främmande språket. Skrivet i Trandoshan på skeppet står det att det skickas en signal tillbaka till Mos Shuuta från någonstans på skeppet. Han lyckas lista ut att det är en tracker och att den sitter på utsidan skeppet.
R4 knyter ett rep runt sig och hoppar ut ur airlocken för att se om han kan hitta transpondern men misslyckas. Skeppet är nu tyst och lukten börjar sakta försvinna så Ragnar bestämmer sig för att klicka på knappen med en bur på, då kommer det fram ett meddelande som säger att den fånge han har i holding cellen inte matats på 6 timmar. R4 och Enöga diskuterar på hur dom på lättast sätt kan skjuta ihjäl fången, men väljer sedan att gå mot rummet, dom hör då att det lever om innifrån rummet, lite nedtystade skrik och skrammel. Dom bankar på dörren och ljudet försvinner, nöjd med dagens arbete så går dom och knappar in en kurs mot Ryloth, navicomputern säger att dom har bara bränsle nog att ta sig dit, inte därifrån, men det är en kalkylerad risk från deras sida att dom kan hitta bränsle på planeten.
Det börjar skramla från rummet igen, Enöga går då in i rummet och skriker åt fången som är en illa tilltyglad Twi' Lek att han ska hålla truten. Han kurar ihop av rädsla och blir tyst.
Väl i Hyperspace så väljer våra hjältar att söka igenom det främmande skeppet och dom hittar lite odds and ends, lite glowrods och verktyg, saker som finns på ett skepp. Mycket av utrustningen har uppenbart tillhört en Trandoshan och passar inte på en vanlig människa. Det viktigaste fyndet var en omonterad astromech som Ragnar värdesätter till nästan 2000 credits om dom skulle sälja delarna. Han har själv inte kunskap eller tiden att montera ihop den. Efter 45min börjar det tjuta från cockpiten igen, den här gången är det en varning att dom börjar närma sig planeten Ryloth...

fortsättning följer på Lördag.

//D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar